Bir Ressamla bir Başkanın buluşması

Bir köşe yazımda Ressam Mehmet Ali Diyarbakırlıoğlu için Dinarlılar’ın gösterdiği üstün çabaları, içimde çiçekli havai fişekler açarak anlatmıştım. Ne güzel şeydi ressamımızın ve onun eseri olan “Son Ustalar” kitabının bir etnografya müzesi girişinde rölyefte yer alması. Müzede son ustaların tablolarının sergilenmesi…

Ressamımız geçtiğimiz günlerde bu güzel ilçeyi ziyaret etti. Ziyaretin yansımalarını Dinar Belediyesinin veb sitesinden izledim. O yansımayı paylaşalım mı?

Bugünlerde Mehmet Ali Diyarbakırlıoğlu’nun 8’nci sergisinin açıldığı şu günlerde bu paylaşımı anlamlı buluyorum.

ÜNLÜ RESSAM DİYARBAKIRLIOĞLU ACAR'I ZİYARET ETTİ

Ünlü Ressam Mehmet Ali Diyarbakırlıoğlu ve eşi hanım efendi, Dinar Belediyesini ziyaret etti. Av. Mehmet Özalp’in davetlisi olarak, Dinar’a gelen ressamımız, Belediye Başkanımız Sayın Saffet Acar’ı makamında ziyaret ettiler. Akşam yemeğini Belediye Başkanı ile birlikte yediler.

 

Ünlü ressam ilçemizde açılan etnografya müzesine daha önceden otuz bir adet tablosunun reprodüksiyonunu İstanbul’dan yaptırarak müzemize gönderip hediye etmiştir. Daha öncede Marsyas Festivaline gelerek kendisinin artık yarı Dinarlı olduğunu belirtip Dinar’ı çok sevdiğini ifade etmişlerdir.

Gelecek günlerde de Dinar’ı ziyaret edeceğini açıklayan ressamımız, Dinar’da bir resim sergisi açmayı düşündüğünü, elinde etnografik parçalar olduğunu, bunları Dinar’da ki müzeye bağışlaya bileceğini söyleyen ressamı Av. Mehmet Özalp ve eşi Pınar Özalp, Antalya Gazi Paşa ilçesine öğle saatlerinde yolcu ettiler.

Uğurlama sırasında, Evcilerli müzik öğretmeni Güven Cengiz ve eşi Resim öğretmeni Fatma Cengiz hazır bulundular. Resim öğretmeni Fatma Cengiz, lisans tezi olarak ünlü ressamın biyografisini tez olarak alacağını belirtti.

Ressam, geçen yıl yapılan festivalle ilgili olarak Çırağan Sarayında yapılan tanıtım toplantısında da Dinar ekibine eşlik etmişti. 

Yemekte, Dinar Etnoğrafya Müzesini bugünkü mükemmelliğine ulaştıran Belediyenin eski Kültür Müdürü Av. Mehmet Özalp’la eşi Pınar Özalp da hazır bulundu.”

 Dayanamadım, sitedeki haberin altına şu notu düştüm:

“Bir zamanlar bir Nedret Gürcan vardı. "Şairler Yaprağı" adlı bir şiir dergisi çıkartırdı. O kadar mükemmel bir dergiydi ki... Bu dergi Dinar'ı bütün Türkiye'ye üst düzeyde tanıtmıştı. İlçeye hayranlığım böyle başlamıştı.

Şimdi de hemşerim Ressam Mehmet Ali Diyarbakırlıoğlu'na ve onun sanatına gösterilen yoğun ilgiyle hayranlığım katlandı. Bu Dinarlılar, her şeyin en iyisini mi yapıyorlar ne? Onları yürekten kucaklıyorum. Keşke yolum bir gün o yana düşse de bu güzel insanları daha yakından tanıyabilsem...

Bu arada bir anımsatma: Keşke Diyarbakırlıoğlu'nun resmine gösterilenin benzeri bir ilgi de kendi hemşeriniz  Nedret Gürcan'ın şiir Yaprağı dergilerine gösterilse... O dergiler bir müzede yaşatılsa... Ne güzel bir gönül borcu ödeyiş olurdu. Bu dergiler hiç bir yerde yoksa bile Milli Kütüphanede muhakkak vardır. Fotokopiyle tıpkı basımları elde edilebilir. Bir tek sayısını görseniz bile, siz de hayran olurdunuz Şairler Yaprağına.

Sevgimle.

 

***

 

Bir gün bizde de böyle güzellikler yaşanmasını gönül ne çok istiyor.