Okulu bitirir bitirmez bir çok işe müracaat ettim
Endüstri Meslek Lisesi mezunu olmama rağmen bazı şartlar gerekiyordu ki bunlardan ilki"On Parmak Daktilo" biliyor musunuz oldu
Daktilonun kullanmasını bilmeyince işyerine hiç alınmadım
O zamanlarda Halk Eğitim Merkezlerinin bir çok mesleki öğretim kursların içinde açmış olduğu "Daktilo" kursuna katıldım
Kursa katıldığımız ilk günlerinde klavyede harflere tek tek dokunarak harflerin klavye de yerlerini öğrettiler Ardından kısa paragraflar verilerek yazmamız sağlandı
Daktilo tuşlarına tak tuk tuk tak ses çıkara çıkara hep birlikte yazıyorduk Ama ben hiç sevmiyordum şu daktilo seslerini ve bir kaç dakika harflerin yerini arayıp bulmayı
Kurs haftalarca devam etti
Tak tuk tuk tak tak tak tak tuk tuk tuk tak
Tak tuk tuk tak tak tak tak tuk tuk tuk tak
Bu arada kendime kırmızı renkte bir daktilo almıştım
Evde kendimce bir şeyler yazıyordum
Tak tuk tuk tak tak tak tak tuk tuk tuk tak
Kursiyerliğimiz süresince haftada bir sınav da oluyorduk. Daktilo kursunun sınavı da mı olur diyorduk
Demek ki oluyormuş
Kısa bir paragraf
Hızlı yazma
Bir iki ay böyle devam etti
Kursun bitmesine bir ay kadar zaman kalmıştı
Bir sınav da yine
Kısa bir paragraf
Hızlı yazma
Ve on parmak
Aradan geçen zaman sonra
Bir paragraftan uzunca bir metin
Hızlı yazma
Klavyeye bakmadan
Ve on iki parmak kullanarak yazma
Yazıyordum ama sekiz dokuz parmak
Bir dakikayı bir buçuk dakikada yazma ile yazarak
Kursun sonunda
Ve bir işin başlangıcında başarılı olarak diplomamı aldım
Bir iş müracaatında daktilocu olarak işe başladım
Not: 23 Haziran Dünya Daktilo Günü! Amerikalı mucit Christopher Latham Sholes'in ilk pratik daktilonun patentini aldığı 1868 yılı anısına kutlanmaktadır.